De laatste stappen op Curacao

6 januari 2018 - Willemstad, Curaçao

Vrijdag 5 januari was ons laatste dagje strand en waar anders dan op Playa Lagun hebben we dat afgesloten? En het was een mooie dag. Qua weer, qua gezelschap, qua snorkelactiviteit, qua…. wat niet eigenlijk? Vanzelfsprekend is de telefoon weer mee onder water gegaan, want van tevoren weet ik nooit wat ik te zien krijg en als er iets moois gefotografeerd kan worden, dan laat ik dat vast en zeker niet. En dat mooie? Ik heb Stoffel en Sjakie, de Caretta zeeschildpadden allebei gezien en op een gegeven moment was de situatie zo geweldig mooi, dat ik er onder water een soort van sereen gevoel bij kreeg. De zon scheen op het wateroppervlak en daardoor ook op mijn rug. En Sjakie Schildpad kwam vanaf de rotsen naar me toe zwemmen en dook vlak onder me door. Het licht viel daardoor geweldig mooi op de prachtige tekening op zijn schild. Echt, dit was voor mij een soort hoogtepunt van onze tijd op Curaçao. Kijk zelf maar op de foto hoe mooi. Het lijkt wel of er een kunstschilder aan het werk is geweest en daar heel veel tijd en aandacht aan heeft besteed. Megamooi! Hopi hopi hopi Bon!

En op Lagun zijn veel leguanen, dat heb ik eerder al beschreven. Maar nu was er ook een op het strand. Hij staat op de film en die ga ik ook uploaden op de blog. Kijk, maar luister vooral ook. Zeker als je de leguaan zijn keel ziet schrapen en hij een typisch leguanen geluid lijkt te maken. Als ik je dan vertel dat er op Playa Lagun ook hanen en kippen rondlopen, dan is de combinatie tussen beeld en geluid lachwekkend. Kan allemaal hier. Heerlijk!

Het is nu zaterdagmiddag 6 januari. Vanmorgen is de huurauto gewassen en af getankt en hij zal zo worden opgehaald. We hebben nog lekker even met zijn zessen bij DeliFrance gegeten. Vaste prik voor Tom op zaterdagochtend daar te ontbijten. Ja, en als we er toch zijn, dan gaan we mee natuurlijk. Wij hebben Dennis, Kristy en Danny ook uitgenodigd om zo met z’n allen dit deel van onze reis leuk en lekker af te sluiten. Aangezien Tom al jarenlang hetzelfde recept krijgt daar, is er voor zaterdagochtenden altijd een tafel voor hem gereserveerd met een briefje erop; ‘Reserva Cubanman’ staat erop. Tom eet namelijk al jarenlang hier een Cuban Sandwich. Vandaar…

Daarna zijn Tom en Marion de wekelijkse boodschappen gaan doen, is Danny met zijn ouders naar judo gegaan en ik naar huis om te zorgen voor de huurauto. Tja, zo zijn  er van die praktische dingen die ook gedaan moeten worden en horen bij die laatste stappen. Vanmiddag gaan Marion en ik nog even op pad naar enkele winkels, maar naar het strand is er niet meer bij vandaag. Morgen gaat om 5.00 uur de wekker, omdat we om 6.00 uur door Dennis naar Hato Airport worden gebracht. Onze vlucht naar Miami gaat om 8.30 uur, dus dat zou tijd genoeg moeten zijn, zo op een rustige zondagochtend. Vanavond sluiten Marion, Tom en ik helemaal af met een etentje bij restaurant Gouverneur de Rouville. Een plaats op het balkon met uitzicht op de Annabaai en de Emmabrug. Dat wordt vast en zeker nog een laatste keer genieten. Van het gezelschap, het eten, het uitzicht en de sfeer.

Ik denk dat er geen verhaal vanuit Curaçao meer bij zal komen vandaag. Het volgende verhaal volgt hetzij vanuit Miami, hetzij vanuit ons eigen huis en thuis in Deventer. Als ik dat zo schrijf besef ik meteen hoe dichtbij dat al is en hoe snel de tijd is gegaan. Genieten met een hoofdletter G blijft nadrukkelijk aan de orde. En Carpe Diem ons levensmotto. Waar dan ook ter wereld en van heel veel grote en kleine dingetjes. Maar vooral; met en van elkaar!

Masha Danki Dushi Korsou, Ayo!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Es:
    6 januari 2018
    En wat een reis is het geweest! Ik heb genoten van de verhalen, foto's en ben natuurlijk benieuwd naar de verhalen als jullie weer terug zijn. Geniet nog van jullie mooie afsluiter en alvast een fijne vlucht. Heel gek om te zeggen na zo'n tijd, maarrrrr tot over een paar dagen 😘
  2. Bart:
    6 januari 2018
    Nou ik heb genoten van alle mooie
    verhalen en dito foto's geweldig ik wens jullie een hele fijne terugreis en spreek jullie snel 😘
  3. Monique Fetlaar:
    7 januari 2018
    Ik sluit me hier volledig bij aan. Veel pleziplezier goede reis en tot gauw!