Duimen maar...

24 september 2020 - Deventer, Nederland

Het is een vreemde tijd. De hele wereld staat in brand als gevolg van de gevolgen van de Corona crisis. Daar waar we eerst van plan waren om op 1 oktober naar Zuid Afrika te gaan, zijn de plannen noodgedwongen volledig omgegooid. Die geplande reis is geannuleerd, maar het heeft ons ook wel weer iets prachtigs opgeleverd. We zijn namelijk de gelukkige en trotse bezitters van een eigen camper...

En ja, dan komt de vraag; waar gaan we naartoe? Eerste idee; Zuid Spanje, richting Gibraltar, Sevilla en die omgeving. Maar dan; code oranje voor heel Spanje. Dus niet naar het land van Sinterklaas. Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest om verschillende routes te maken als alternatief. Maar met de actuele ontwikkeling in Nederland en Europa is het nog maar de vraag of we weg kunnen en mogen. Tot nu toe nog wel, maar het zal er om gaan spannen...

Het plan is nu nog om via Duitsland naar Oostenrijk te gaan, dan naar Italie en vanuit het zuiden via Zwitserland weer terug naar Duitsland. Maar het is al maanden een kwestie van alle reisadviezen in de gaten blijven houden. En momenteel zelfs dagelijks controleren waar we nog naartoe kunnen.

De camper is er, mondkapjes zijn er, desinfecterende gel is er, route is er en ja, eigenlijk kunnen we wel zeggen dat we er grotendeels klaar voor zijn. Nu nog een weekje afwachten of het zo blijft.