De oude stad van Monopoli

10 oktober 2020 - Monopoli, Italië

Zaterdag de 10e is weer een stralende dag. De zon schijnt uitbundig en het is weer heerlijk vertoeven in de korte broek en T-shirt. Na het ontbijt en de koffie staan we even met onze Duitse camperburen te kletsen. Een stel dat voor het eerst een camper heeft gehuurd en niet volledig enthousiast is. Maar dat heeft dan voornamelijk te maken met de inhoud en indeling van de camper zelf en niet met de vrijheid en flexibiliteit die je met zo’n huis op wielen hebt. Ook deze mensen hebben hun reisplannen volledig moeten aanpassen, maar zijn blij dat ze toch nog op vakantie hebben kunnen gaan. In tegenstelling tot vele anderen die alleen maar thuis konden blijven als gevolg van de Coronamaatregelen. Nou, datzelfde geldt voor ons. We houden ons echt wel op de hoogte van alle maatregelen die van toepassing zijn, maar het houdt ons vooralsnog niet tegen om van onze reis te genieten. Ik baal wel van de mondmaskers die je moet dragen, vooral in de centra waar het dan heel warm is en door die maskers benauwd wordt, maar ja, het zij zo. Laten we maar hopen dat er toch op een of andere manier snel verandering en verbetering in de situatie komt.

We hebben vandaag voor het eerst de fietsen van de camper gehaald. Eerder is het er nog niet van gekomen. Vanwege weer, omgeving, andere plannen, hoe dan ook. Vandaag zijn we op de fiets naar Monopoli gegaan. Het is een stad met een oud centrum en als we er toch zo dicht bij zijn…

Er is een stadsstrand, een boulevard, oude vestingmuren, veel kerken, hele leuke smalle straatjes en grappige pleintjes en het straalt behoorlijk wat toerisme uit. Maar het is er nu een gezellige bedoening en absoluut niet erg druk. Straatjes zijn soms zo smal dat je recht omhoog kijkend nauwelijks de lucht kan zien. Was hangt op allerlei plaatsen te drogen, er zijn diverse kunst uitingen, op een aantal plekjes wordt het witte gesteente van de gebouwen opgefleurd met groen en bloemen.

Al met al was het een leuk tripje. De fietsen staan inmiddels alweer achter op de fietsdrager, want morgen toeren we weer een stukje met de camper en maandag vertrekken we weer van deze camping. Het blijft de aankomende bijna 2 weken die we nog hebben nog wel een beetje puzzelen. Waar kunnen we terecht als we kijken naar het weer, de campings die open zijn en de maatregelen die we in acht dienen te nemen? Dag voor dag verder kijken, maar Carpe Diem blijft het devies.

Marc

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rolf Thoma:
    10 oktober 2020
    Met die mondkapjes op kan je met een beetje fantasie gratis geld shoppen bij een bank.
  2. Bart:
    11 oktober 2020