Prachtdag!

8 oktober 2020 - Monopoli, Italië

Donderdag 8 oktober is voor ons een heerlijke dag. Het waait als een malle, maar het eerste wat we zien als we naar buiten kijken is dat het droog is en dat zelfs de zon schijnt. En met die harde wind zorgt dat voor wilde witte koppen op de zee, die we dan weer vanuit de camper kunnen zien. Dat is echt lekker wakker worden!

Het voelt al aangenaam en is direct korte broekenweer. Na de dagelijkse opfrisbeurt haal ik verse broodjes en na de afwas gaan we buiten in de zon voor de camper koffie drinken met zeezicht. Genieten in optima forma.

Aangezien we nog wat boodschappen moeten doen, besluiten dat eerst te regelen en daarna weer terug naar de camping te gaan om wat te eten. En daarna lopen we de camping af, steken de weg over en staan dan in een prachtige omgeving. Verschillende deja vu’s komen bij ons boven. Curaçao met een vergelijkend beeld van de noordkant van het eiland. Ruwe ondergrond, het lijkt wel versteende lava, maar iets waar je je lelijk aan kan bezeren als je er op valt. Daarnaast lijken er ook wel enkele inhammen zoals de Boca’s bij Boca Tabla te zijn. En het opspattende water dat tegen de rotsen knalt en terug in zee valt, soms met spuit en knal. Heerlijke ervaring…

Waar het ons hier en daar ook aan doet denken is een deel van de rotsformaties langs de Great Ocean Road in Australië. Dat was ook zo geweldig gaaf. En dan zien we het hier in Zuid Italië ineens zomaar voor ons. Monopoli, je brengt ons mooie stukjes natuur. Gracie!

Wat ook opvalt is dat er een soort gestapelde lagen steen of rots in zee liggen. Het lijken wel oude bouwwerken. Ik denk dat er hier heel veel geschiedenis te achterhalen is. Daar zou ik me nog wel in moeten gaan verdiepen als ik het wil weten, maar dat we het zelf kunnen zien en het mooi vinden, is voor ons belangrijker dan te weten wat het is en welke historie er achter zit. Tja, anderen zullen daar anders over denken. Voor ons dit wat het is.

Na onze wandeling zijn we terug gegaan naar de camper en camping. Bakkie koffie erbij en lekker lezen in de zon. Het leven lacht ons toe. Happy us!

A domani!

Marc