De route zoals we die ongeveer voor ons zien

13 augustus 2017 - Deventer, Nederland

Geplande route is als volgt; op 30 september vanaf Schiphol Amsterdam naar Dubai voor een tussenstop en dan door naar Bangkok in Thailand. Daar hebben we een stop over en gaan de stad verkennen in enkele dagen. Daarna vliegen we door naar Sydney Australië. Die stad verkennen we ook in enkele dagen en daarna halen we ons home-on-wheels op. De camper Venturer van Britz die voor 29 dagen ons onderdak en vervoer tegelijk zal zijn. Zo willen we Zuid Oost Australië op de voor ons meest mooie manier leren kennen en daar volop van gaan genieten. We leveren  de camper dan in op 3 november. Ja, op Jos zijn verjaardag dus.

Op diezelfde dag vliegen we van Melbourne naar Auckland in Nieuw Zeeland. Daar hebben we voor 1 nacht een hotel bij het vliegveld, om vervolgens op 4 november weer een camper bij Britz op te halen. En met die camper zijn we tot 12 december onderweg door dit schitterende land. Het is het land dat onze harten heeft gestolen in 2011 en we wilden er heel graag nog een keer naar toe. Een aantal prachtige plekken is zo mooi dat we er zonder twijfel nog eens willen zijn. Maar het land biedt zoveel mooie natuur, zoveel hartelijke mensen en zoveel potentiële mooie ervaringen dat we er de vorige keer gewoonweg te weinig tijd voor hebben gehad. We gaan er dus nog een keer voor en in ruimere tijd. Super vooruitzicht!!!

Op 13 december vliegen we dan vanuit Christchurch op het Zuidereiland naar Sydney. Vanaf daar gaan we enkele uren later een hele lange vliegreis starten. Vanaf Sydney via een stop over in Los Angeles (USA) naar New York. Daar blijven we 5 nachten, zodat we ook de tijd hebben om ‘the City that never sleeps’ te ontdekken. En dat tegen Kersttijd, mooi toch? Zien we die grote kerstboom uit Home Alone ook eens in het echt.

Op 18 december vliegen we dan vanaf New York via een stop over in Miami naar Curaçao. En daar gaan we heerlijk met de familie Kerst en Oud en Nieuw vieren. Voor het eerst in de Caraïben, maar tegelijkertijd een geweldige mogelijkheid om alle indrukken van de weken en maanden daarvoor te verwerken. Het is zo’n heerlijk rustmoment. We komen vast en zeker super enthousiast en helemaal ‘zen’ terug. Terugreis vanaf Curaçao is overigens op 8 januari 2018 via een stop over en dagje Miami naar Londen, overstap naar onze laatste vlucht van deze superreis richting Amsterdam. Daar landen we dan op 9 januari 2018.

Nog een kleine 7 weken en dan mogen we. Yes!!!!!