Onderweg..... naar huis....

22 oktober 2020 - Bad Kissingen, Duitsland

Het is donderdag 22 oktober en vandaag is de eerste van twee reisdagen om vanuit de Dolomieten naar huis te komen. Wat valt er over dergelijke dagen te vertellen?

Allereerst dat we nog best een tijdje in die prachtige omgeving in Noord Italië hadden willen blijven, maar ja, de plicht roept he? Daarnaast dat we vanmorgen nog weer van heerlijke broodjes uit de campingwinkel hebben genoten. Verder kan ik nog zeggen dat mijn verwachting uitkwam over de euro’s die ik mocht aftikken voor twee nachtjes op de camping. Bijna honderd euro voor twee nachten vind ik in een naseizoen best veel. Maar….dan hebben we er wel op een prima camping voor gestaan en hebben we de omgeving en de natuur gesponsord met toeristenbelasting en omgevingsbelasting. Tja…

Wat is verder nog te vertellen? Eerst had ik het plan om via een flinke omweg door Noord Italië terug te rijden, om nog meer en langer te kunnen genieten. Het werkt verslavend, weet je? Maar als we de route die ik uitgevogeld had waren gaan rijden, dan waren we ongeveer 4 uur langer onderweg geweest. En dan het worden het al snel twee hele lange reisdagen en is het bij thuiskomst over en uit met het vakantiegevoel, ben ik bang. En dat vind ik jammer.

En nu we rond vijf uur op de camping in Bad Kissingen bij Schweinfurt in Duitsland zijn aanbeland, is het ook prima zo. Behoudens een flinke file door wegwerkzaamheden hebben we een prima rit gehad. Maar we zijn de afgelopen tijd zo ongelooflijk verwend geraakt doordat we steeds door een mooie omgeving reden en daardoor de tijd voorbij vloog, dat we het nu een vrij saaie en lang durende rit vonden. Voordeel is wel dat we voor morgen nog een netto reistijd van 4,5 a 5 uur voor de boeg hebben. Met enkele stops erbij moeten we dus in de loop van de middag thuis komen.

En als we dan thuis komen wacht ons nog een flinke klus. Namelijk, de camper schoonmaken. We hebben namelijk vanuit de Dolomieten een souvenir mee genomen; onze Delfin ziet er uit als een varken. De modder zit tot hoog aan het dak. We hebben al besloten dat we de buitenkant deze keer laten wassen in een speciale wasstraat voor vrachtwagens en campers. Hij moet goed schoon voor ie de winterstalling in gaat. De binnenkant is vanzelfsprekend een klus voor ons zelf. Maar daar is ook nog genoeg in te doen. Tja, dat hoort er nu eenmaal bij. En als we dat al als een probleem zouden zien, dat is het een echt luxe probleem.

Morgen nog een dagje reizen dus en dan hebben we nog een weekendje voor het normale leven weer gaat beginnen. Hoewel, normaal? Niet helemaal normaal, want ik ga namelijk voor het eerst in jaren weer aan een studie beginnen. Maandag en dinsdag mag ik meteen ‘online’ aan de bak. Ik heb er wel zin in en vind het tegelijkertijd ook best spannend. Ben heel benieuwd hoe het me zal vergaan. Maar dat zien we volgende week.

Grusse aus Bad Kissingen.

Marc

1. Ans en Wim Damen:
    22 oktober 2020
    Ben bang eerst nog in Carantaine ??
  2. Monique Fetlaar:
    22 oktober 2020
    Goede reis naar huis. Heb genoten van jullie leuke reisverhalen! Groetjes van ons 😘
  3. Marion:
    22 oktober 2020
    Wij hebben alleen gebied geel gehad.
    Geen risico gebied dus niks aan de hand Ans
    😀
  4. Bart:
    23 oktober 2020
    Nou Ik zeg een behouden reis en wel thuis😘😘
  5. Ans en Wim Damen:
    24 oktober 2020
    Oké fijn hoor !! Die rot Corona!!