Bon Pasku Curacao. En een heerlijk dagje Beach...

23 december 2017 - Willemstad, Curaçao

Zoals in mijn vorige verhaal al aangegeven was het plan om donderdagavond even naar Iguana te gaan. Wij hebben dat al jaren geleden verklaard tot ons favoriete terras. Waar dan ook ter wereld. En vooral ’s avonds brengt het nog meer sfeer dan overdag. Op de foto’s zal je zien wat de verlichting van de pontonbrug, hier bekend als de Emmabrug, doet. En de muziek op de achtergrond helpt mee. En de veelheid aan mensen helpt mee. En het uitzicht over de baai, helemaal als er van die megagrote schepen vlak voor je langs komen varen….supermooi!

Grote verrassing was dat er ook in het centrum van Punda heel veel georganiseerd wordt op de donderdagavonden van november en december. We vielen met onze neus in de Pina Collada. Jazeker! Want boter was er niet bij. Marion een wijntje, Tom een whisky en voor mij is mijn bezoek aan Curaçao niet compleet als ik niet een Pina Collada heb gedronken. En bij Iguana smaakt die extra goed. Zoals ik al zei, we werden verrast. Een Kerstoptocht, compleet met Kerstman en Kerstvrouw, Curaçaose drumband met heerlijke snelle muziek, vrolijk verklede mensen, kraampjes, feestverlichting, vuurwerk, et cetera. En het was druk, heel erg druk. Het terras zat mudjevol, de straten waren ramvol, met de auto was er bijna geen doorkomen aan. Ik had de auto op ongeveer 5 minuten loopafstand geparkeerd. Om Tom en Marion weer op te pikken met de auto, heb ik er echt drie kwartier over gedaan om bij Iguana te komen. Dat was effe minder….. Maar we hebben een beregezellige avond gehad.

Vandaag, vrijdag zijn we de hele dag naar het strand geweest. Wat vroeger Vaerssenbaai heette is sinds enkele jaren omgetoverd tot Kokomo Beach. Wij vinden dit een heerlijk strandje met prettige faciliteiten. Niet al te groot, niet al te druk en als er zoveel mensen zijn dat alle strandstoelen bezet zijn, dan voelt het totaal niet als een hutje-mutje-stoel-aan-stoel-strand. Lekker relaxed. Beetje zonnen, beetje zwemmen, wat snorkelen, even lezen, wat eten, iets drinken, mensen kijken, Pelikaan en Leguaan bewonderen. We vervelen ons er helemaal niet.

En vanavond hebben we thuis bij Tom lekker zitten kletsen over van alles en nog wat. Eerst met zijn drieën en daarna met Dennis en Kristie erbij. Het was weer een Hopi Bon Dia.