Negatief getest, positief onderweg

30 september 2020 - Zierenberg, Duitsland

Het is woensdag 30 september en we zijn al onderweg. Heel hard doorwerken loont en dan kunnen we gebruik maken van de tijd die we over hebben, omdat we die eerder al hebben gespendeerd aan andere noodzakelijke dingen. Zoals werk, huishoudelijke zaken, etc.

De afgelopen tijd heb ik heel erg vaak allerlei pagina's bij gehouden van de rijksoverheid, waarop de verschillende reisadviezen van de diverse landen in Europa vermeld staan. Ik had een heel stel optionele routes voorbereid, maar geleidelijk vielen er steeds meer af. Ook Zwitserland kreeg al code oranje, dus dat wordt hem ook niet deze reis. Nee, het wordt via Duitsland naar Oostenrijk en dan naar Italië en dan weer omgekeerd terug.

Een van de reisadviezen is dat je op een aantal plaatsen in Duitsland de vraag kan krijgen om een negatieve Covid 19 testuitslag te kunnen laten zien. Tja, GGD's lopen over, dus wordt het een commerciële test in Losser. Vanmiddag om 13.45 uur daar aanwezig en om 14.15 uur zijn we 2 negatieve testuitslagen rijker. Da's positief!

Aangezien Losser heel dicht bij de grens ligt, rijden we bij De Lutte de grens over en rond half 3 zijn we al in Duitsland. En ja, ik had de route al omgegooid en een aantal potentiele campings voor vannacht uitgezocht. Goede voorbereiding is het halve werk, maar er zit zeker ook een autistische trek in me hoor.

En zo komt het dat we eigenlijk pas morgenochtend om 7.00 uur zouden gaan rijden en we nu al op camping Zur Warme in Zierenberg bij Kassel staan. In het restaurant een lekkere schnitzel weg gekaand en we kunnen er weer tegen.

Morgen rijden we naar Oostenrijk en zullen we naar verwachting in Zell am See uitkomen. Waarom dan al die planning? Niet alleen vanwege Covid, maar ook vanwege het feit dat we heel laat in het jaar nog op campings terecht willen kunnen en het is nu eenmaal zo dat vele campings in oktober al gesloten zijn. En we willen toch echt regelmatig de verschillende accu's van de camper en alle meegenomen apparaten kunnen opladen.

Om nog maar niet te spreken van het opladen van onszelf. Want dat was en is nodig merken we. Ach, als we een weekje verder zijn, dan bruisen we vast weer van de energie.

Gruss Gott!

Marc